اگر اولین تحلیل رقابتی خود را انجام میدهید، نگران دقیق بودن یا دقیق بودن جزئیات نباشید. کاظیم میگوید دریافت حس عملی از چشمانداز رقابتی و الگوهای کلی که بازار شما را شکل میدهند، مهمتر است. او همچنین دیدگاهی کل نگر را تشویق می کند.
او میگوید: «بسیاری از کارآفرینان تمایل دارند فقط روی قیمتگذاری و محصولات تمرکز کنند. اما شما باید به هر چیزی که بر جایگاه رقبای شما در بازار تأثیر میگذارد نگاه کنید: اینکه مشتریانشان چگونه در حال تغییر هستند، آیا در کسبوکارشان سرمایهگذاری میکنند و غیره. ایجاد یک تصویر کامل از رقبای خود به شما بینش تصمیم گیری بسیار بیشتری می دهد.
در حالت ایده آل، تحلیل شما حداقل یک یا دو رقیب مستقیم را در ترکیب نشان می دهد. اما اگر هیچ رقیب مستقیمی در منطقه خدمات جغرافیایی فوری شما وجود نداشته باشد چه؟ این می تواند برای بسیاری از کارآفرینان کوچکتر مشکل باشد، به خصوص اگر آنها یک محصول یا خدمات بسیار خاص داشته باشند. در این مورد، هنوز هم میتوانید یک تحلیل رقابتی انجام دهید، فقط باید خارج از چارچوب فکر کنید و به رقبای جایگزینی که ممکن است «سهم کیف پول» مشتریان شما را بدزدند، دقیقتر نگاه کنید. همچنین می توانید برای بدست آوردن معیار مقایسه ای به شهرها یا مناطق دیگر نگاه کنید.
کازیم توصیه میکند: «اگر شما تنها مغازه ناخن در شهر کوچک خود هستید، به آنچه در مغازه ناخن در شهر بعدی میافتد توجه داشته باشید و ببینید که چگونه اندازهگیری میکنید.
در ادامه با ما همراه باشید.
با دیدن این که نتایج تحلیل رقابتی شما چگونه با استراتژی کسب وکار شما متناسب است، می توانید حوزه های جدیدی از فرصت ها را شناسایی کنید: یک نقطه ضعف که می توانید آن را برطرف کنید یا یک شکاف که می توانید پر کنید تا کسب وکار خود را به سطح بعدی برسانید.
در انجام تحلیل های رقابتی به راهنمایی های بیشتری نیاز داریدتیم خدمات مشاوره ای BDC می تواند راه حل ها و مشاوره های عملی ارائه دهد و شما را به دانش فنی و ابزارهایی مجهز کند تا بتوانید تمام عملکردهای کسب وکار خود را بااعتماد به نفس مدیریت کنید.