نکات خرید میکروفن

نشر مقالات علمی و آموزشی

نکات خرید میکروفن

۱ بازديد

برای خرید میکروفن، باید چند نکته را در نظر داشته باشید. برخی از این نکات عبارتند از:

- جهت میکروفن و الگوهای قطبی: این نشان می‌دهد که میکروفن چقدر به صدا از زوایای مختلف حساس است. بسته به نوع کاربرد و محیط ضبط، ممکن است بخواهید از میکروفن‌های کاردیوئید، امنی یا دو جهته استفاده کنید.

- فاکتور فرم: این شامل اندازه، شکل و نوع اتصال میکروفن است. برخی میکروفن‌ها قابل نصب روی سطوح مختلف هستند و برخی دارای استند یا سه پایه هستند.

  • نوع ترانسدیوسر: این نشان می‌دهد که میکروفن چگونه صدا را به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کند. سه نوع رایج ترانسدیوسر عبارتند از داینامیک، کاندنسر و ریبون. هر کدام از این نوع‌ها دارای مزایا و معایب خود هستند و بسته به نوع صدا و فشار صوتی، مناسب یا نامناسب هستند.
https://en.wikipedia.org/wiki/Microphone

میکروفون مناسب برای پادکست

برای ضبط پادکست، نوع میکروفون بستگی به این دارد که شما تنها هستید یا با دیگران صحبت می‌کنید، و همچنین محیط ضبط شما چگونه است. برخی از نکاتی که می‌توانید در انتخاب میکروفون برای پادکست در نظر داشته باشید عبارتند از:

- اگر شما تنها هستید و در یک محیط بدون سر و صدا ضبط می‌کنید، یک میکروفون کاندنسر با الگوی قلبی‌شکل می‌تواند کار شما را راه بیندازد. این نوع میکروفون صدای شما را به خوبی دریافت کرده و صداهای ناخواسته را حذف می‌کند.

- اگر شما با دیگران صحبت می‌کنید و در یک محیط با سر و صدا ضبط می‌کنید، یک میکروفون داینامیک با الگوی قلبی‌شکل یا امنی ممکن است مناسب باشد. این نوع میکروفون فشار صوتی زیاد را تحمل کرده و فیدبک را کم می‌کند.

- اگر شما به دنبال یک محصول چند منظوره هستید که بتوانید الگوهای قطبی را تغییر دهید، یک میکروفون USB با قابلیت انتخاب چهار الگو (قلبی‌شکل، امنی، دو جهته و استرئو) ممکن است مناسب باشد. این نوع میکروفون راحت به کامپیوتر یا لپ تاپ شما وصل شده و نصب آسان دارد.

این‌ها فقط بخشی از نکات انتخاب میکروفون برای پادکست هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در ناجی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.