آرشیو اردیبهشت ماه 1402

نشر مقالات علمی و آموزشی

نکات بیشتر برای انجام یک تحلیل رقابتی

۲ بازديد

اگر اولین تحلیل رقابتی خود را انجام می‌دهید، نگران دقیق بودن یا دقیق بودن جزئیات نباشید. کاظیم می‌گوید دریافت حس عملی از چشم‌انداز رقابتی و الگوهای کلی که بازار شما را شکل می‌دهند، مهم‌تر است. او همچنین دیدگاهی کل نگر را تشویق می کند.

او می‌گوید: «بسیاری از کارآفرینان تمایل دارند فقط روی قیمت‌گذاری و محصولات تمرکز کنند. اما شما باید به هر چیزی که بر جایگاه رقبای شما در بازار تأثیر می‌گذارد نگاه کنید: اینکه مشتریانشان چگونه در حال تغییر هستند، آیا در کسب‌وکارشان سرمایه‌گذاری می‌کنند و غیره. ایجاد یک تصویر کامل از رقبای خود به شما بینش تصمیم گیری بسیار بیشتری می دهد.

در حالت ایده آل، تحلیل شما حداقل یک یا دو رقیب مستقیم را در ترکیب نشان می دهد. اما اگر هیچ رقیب مستقیمی در منطقه خدمات جغرافیایی فوری شما وجود نداشته باشد چه؟ این می تواند برای بسیاری از کارآفرینان کوچکتر مشکل باشد، به خصوص اگر آنها یک محصول یا خدمات بسیار خاص داشته باشند. در این مورد، هنوز هم می‌توانید یک تحلیل رقابتی انجام دهید، فقط باید خارج از چارچوب فکر کنید و به رقبای جایگزینی که ممکن است «سهم کیف پول» مشتریان شما را بدزدند، دقیق‌تر نگاه کنید. همچنین می توانید برای بدست آوردن معیار مقایسه ای به شهرها یا مناطق دیگر نگاه کنید.

کازیم توصیه می‌کند: «اگر شما تنها مغازه ناخن در شهر کوچک خود هستید، به آنچه در مغازه ناخن در شهر بعدی می‌افتد توجه داشته باشید و ببینید که چگونه اندازه‌گیری می‌کنید.

در ادامه با ما همراه باشید.

با دیدن این که نتایج تحلیل رقابتی شما چگونه با استراتژی کسب وکار شما متناسب است، می توانید حوزه های جدیدی از فرصت ها را شناسایی کنید: یک نقطه ضعف که می توانید آن را برطرف کنید یا یک شکاف که می توانید پر کنید تا کسب وکار خود را به سطح بعدی برسانید.

در انجام تحلیل های رقابتی به راهنمایی های بیشتری نیاز داریدتیم خدمات مشاوره ای BDC می تواند راه حل ها و مشاوره های عملی ارائه دهد و شما را به دانش فنی و ابزارهایی مجهز کند تا بتوانید تمام عملکردهای کسب وکار خود را بااعتماد به نفس مدیریت کنید.

هر آنچه باید در مورد بخش هواپیمایی بدانید

۴ بازديد

اهمیت مدیریت درآمد در صنعت هواپیمایی

هدف از هر استراتژی مدیریت درآمد، فروش محصول یا خدمات مناسب به مشتری مناسب، در لحظه مناسب، از طریق کانال توزیع مناسب، با قیمت مناسب است. این امر در صنعت هواپیمایی نیز کاربرد دارد، شرکت‌هایی که رفتار مسافران را ردیابی و تجزیه و تحلیل می‌کنند تا تقاضا را پیش‌بینی کنند.

هنگامی که سطح تقاضا قابل پیش بینی باشد، خطوط هوایی می توانند روی بهینه سازی در دسترس بودن و تنظیم قیمت تمرکز کنند. به عنوان مثال، یک شرکت هواپیمایی می‌تواند در زمان‌های تقاضای بالا قیمت‌های بالاتری را اعمال کند، اما ممکن است در زمانی که تقاضا کم است، قیمت‌های پایین‌تری را در تلاش برای پر کردن صندلی‌هایی که در غیر این صورت خالی می‌مانند، اعمال کند.

بنابراین اتخاذ یک استراتژی مدیریت درآمد می تواند به شرکت های هواپیمایی کمک کند تا هم درآمد و هم سود خود را افزایش دهند. شما می توانید با خواندن مقاله ما: مدیریت درآمد؛ به طور واضح توضیح دهید.

وب سایت های محبوب برای رزرو بلیط هواپیما

امروزه، مشتریان گزینه های مختلفی برای رزرو بلیط هواپیما دارند که خرید آنلاین یکی از رایج ترین آن ها است. برخی از محبوب ترین وب سایت های مورد استفاده برای این منظور در زیر آورده شده اند:

وب سایت های متعلق به خطوط هوایی

اولین گزینه برای مشتریانی که به دنبال رزرو بلیط هواپیما هستند این است که این کار را مستقیماً از طریق وب سایت شرکت هواپیمایی انجام دهند. این مهم‌ترین کانال توزیع برای خطوط هوایی است، زیرا برخلاف رزروهایی که از طریق آژانس‌های مسافرتی آنلاین یا موتورهای جست‌وجو انجام می‌شوند، آنها مجبور به پرداخت هزینه کمیسیون برای رزرو نیستند. برای مشتریان، وب‌سایت‌های خطوط هوایی ممکن است معاملات یا پروازهایی انحصاری ارائه دهند که در پلتفرم‌های دیگر یافت نمی‌شوند، و بسیاری از آنها ضمانت‌های تطبیق قیمت را ارائه می‌دهند.
بیشتر بخوانید