توصیه هایی برای رژیم غذایی سالم تر دانشگاهی

۴ بازديد

سعی کنید این نکات را رعایت کنید تا از مزایای سبک زندگی سالم تر در دوران دانشگاه بهره مند شوید:


1- روز خود را با یک صبحانه سالم شروع کنید.

همانطور که مشخص است، صبحانه واقعا مهم ترین وعده غذایی در روز است. یک صبحانه متعادل روزانه فواید زیادی برای سلامتی دارد، از جمله بهبود تمرکز، تقویت حافظه، تمرکز بیشتر، خلق و خوی بالا و عملکرد شناختی بهتر.
https://babaiy.ir/15-%d8%ba%d8%b0%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%ba%d8%b2-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%82%d9%88%db%8c%d8%aa-%d8%aa%d9%85%d8%b1%da%a9%d8%b2-%d9%88-%d8%ad%d8%a7%d9%81%d8%b8%d9%87/

دانش آموزانی که صبحانه می خورند به طور مداوم در کلاس تمرکز بیشتری دارند. آنها نمرات بالاتر و نمرات آزمون استاندارد را کسب می کنند. و مهارت‌های حل مسئله کارآمدتر، هماهنگی دست و چشم بهتر، یادآوری حافظه قوی‌تر، درک بیشتر واقعیت‌ها و سطوح انرژی پایدارتر را نشان می‌دهند.

با برنامه ریزی از قبل، از وسوسه بیرون رفتن با معده خالی از در دوری کنید. مواد غذایی سالمی را تهیه کنید که وعده‌های غذایی سریع می‌سازند، و پروتئین را در اولویت قرار دهید تا شما را سیر نگه دارد. سه نمونه از صبحانه های سالم عبارتند از:

تخم مرغ، نان تست گندم کامل و میوه

پروتئین تکان می دهد

ماست یونانی با گرانولا و انواع توت ها

وزن افرادی که صبحانه می خورند نیز کمتر از افرادی است که صبحانه نمی خورند. آنها

احتمال بیشتری دارد که شاخص توده بدنی (BMI) در محدوده سالم داشته باشند.

برخلاف تصور رایج، حذف صبحانه بیشتر از کاهش وزن باعث افزایش وزن می شود. افرادی که صبحانه می خورند روزانه کالری و گرم چربی کمتری نسبت به افرادی که صبحانه نمی خورند، مصرف می کنند. همچنین تمایل کمتری به پرخوری در شب دارند.خوراکی های مفید برای مغز، حافظه و تمرکز


2- میان وعده (غذاهای سالم) اغلب.

ممکن است غیرقابل درک به نظر برسد، اما متخصصان تغذیه خوردن میان وعده را در وعده های کوچک بین وعده های غذایی برای مدیریت اشتهای شما تشویق می کنند. آنها توصیه می کنند هر دو تا چهار ساعت یکبار غذا بخورید تا گرسنگی را کنترل کنید، از پرخوری در هنگام غذا پرهیز کنید و از افزایش وزن جلوگیری کنید. اما، همه میان وعده ها برابر نیستند. به همین دلیل مهم است که تنقلات سالم و انرژی‌زا را در خوابگاه، کوله‌پشتی و سایر مکان‌های به راحتی در دسترس داشته باشید.

اگر بتوانید آنها را تازه نگه دارید، میوه ها و سبزیجات همیشه گزینه های عالی هستند. اما پنیر رشته ای، ماست و آجیل های مفید برای قلب نیز مفید هستند و به شما کمک می کنند سیر و انرژی داشته باشید.


3- یک برنامه غذایی معمولی ایجاد کنید.

دو یا سه وعده غذایی جامد در روز مصرف کنید. سفرهای سالن غذاخوری خود را برای زمانی که می توانید بنشینید و برای خوردن یک وعده غذایی کامل وقت بگذارید، ذخیره کنید.

از رفتن به سالن غذاخوری برای یک میان وعده سبک خودداری کنید. سوخت رسانی به بدن خود در یک برنامه قابل پیش بینی، شما را برای موفقیت آماده می کند و بدن و مغز شما را با قدرت کامل حفظ می کند. سعی کنید وعده های غذایی خود را برای زمانی که کمی گرسنه هستید، تنظیم کنید، نه اینکه منتظر بمانید تا گرسنه شوید. گرسنه شدن بیش از حد باعث پرخوری شما می شود. در برابر تمایل به حذف وعده های غذایی برای خوابیدن، مطالعه یا زودتر رفتن به کلاس مقاومت کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در ناجی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.