سم زدایی دیجیتال

نشر مقالات علمی و آموزشی

سم زدایی دیجیتال

۴ بازديد

اما دقیقا چه چیزی یک دیوایس دیجیتالی است؟

دتوکس دیجیتال یک دوره زمانی تعریف شده است که در آن شما مدت زمان تعامل خود با تکنولوژی را به طور قابل توجهی کاهش می دهید. این مدت زمان می تواند بسته به نیاز شما از چند ساعت تا چند روز تا چند ماه متغیر باشد.

یک دتاکس دیجیتال می تواند به سادگی خاموش کردن اعلان ها، تعیین محدودیت زمانی بر روی مقدار زمان صفحه نمایش شما در روز، یا داشتن یک دوره زمانی مشخص از خود، غیر صفحه نمایش باشد.

برخی از افراد تصمیم می‌گیرند در حین سم‌زدایی دیجیتال، تمام رسانه‌های اجتماعی و فناوری‌های غیرضروری را قطع کنند و برخی دیگر اصلاً از تلفن هوشمند، تبلت، رایانه یا فناوری خود استفاده نکنند.

با نگاه کردن به تنظیمات سیستم، زمان صفحه نمایش گوشی خود را به راحتی بررسی کنید. به عنوان مثال، کاربران آیفون در روزهای یکشنبه یک اعلان دریافت می کنند که مدت زمان صفحه نمایش هفته گذشته آنها را خلاصه می کند. در منوی تنظیمات، اعلان میانگین زمان استفاده کاربران در روز از تلفن خود و افزایش یا کاهش استفاده را نشان می‌دهد.

ایده هایی برای سم زدایی

این که چگونه می خواهید قدم بردارید به خود شما بستگی دارد، اما در اینجا چند ایده برای شروع پاک سازی ذهنی فن آوری شما آورده شده است.7 تمرین صبحگاهی مغز برای پاکسازی ذهن

گوشی و شبکه های اجتماعی خود را تنها یک بار در روز چک کنید.

شب قبل از خواب گوشی خود را در اتاق دیگری بگذارید.

اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی را از گوشی خود حذف کنید

از اعلان های رسانه های اجتماعی دوری کنید.

مسدود کردن سایت های شبکه های اجتماعی با استفاده از ابزار فیلترینگ وب

پروفایل های شبکه های اجتماعی خود را برای همیشه حذف کنید (مثلا برای مدت زمانی مشخص)تا ببینید چگونه آن ها را دوست دارید.

ممکن است بخواهید برنامه ای داشته باشید که چگونه خلاء را در چند روز اول پر کنید. برخی از افراد ممکن است علائم ترک داشته باشند، مانند میل شدید به رسانه های اجتماعی یا ترس از دست دادن چیزی مهم یا سرگرم کننده.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87_%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در ناجی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.